IMG_20190804_115046.jpg

.

„“Odakle da počnem“, kaže majka.“ u prvoj rečenici jedinog pasusa Albaharijevog romana.

.

Odakle da počnem, pitam se ja skoro mjesec dana nakon otvaranja njenih korica i ispisanih ne znam koliko stranica koje su svi ovi redovi probudili u meni. 

.

Ovo je jedno od najneobičnijih mi čitanja, jer je toliko biografskog u životu glavnih junaka identično životima mojih; toliko je slika i priča probudilo sjećanja na trenutke koje sam smatrala zaboravljenim, a osjećanja i razmišljanja riječima opredmećeno, da sam u nevjerici iste rečenice iščitavala iščuđavajući se nad velikim i malim istinama, lažima, zabludama i porodičnim vinjetama, koje bih mogla prepisati u dnevnik, eto – da ga barem vodim. Nevjerovatno je to…

.

Ovaj roman preporučila bih za čitanje onako kako se listaju knjige stare i vrijedne, s pažnjom koja se posvećuje odvajanju i okretanju svake pojedinačne stranice, a ritam glasova u riječi i riječi u rečenici prati linijom kažiprsta koji ih podvlači – onako, upravo đački – iz neposredne blizine, dopuštajući da se između redova u otiske prsta zabilježi i ono što je prepoznato kao svoje.

.

IMG_20190618_092130.jpg

.

I ne mogu mnogo više o njemu da napišem, jer ni porodice, ni umjetnost (književna posebno), ni holokaust, ni ratovi četrdesetih i devedesetih, ni Beograd, ni nekadašnja zajednička zemlja, ni lični i kolektivni gubici, ni Kanada, ni Donald (o crni Donalde, mišljah stalno..) izdvojeni ovako na jednom mjestu neće vam reći mnogo.

Ali jedno tako dirljivo, emotivno, melankolično i sjetno djelo kao što je Mamac morate pročitati!

.

2 mišljenja na „David Albahari: Mamac

  1. Sećam se i sama nekih knjiga koje su sadržale delove mozaika mog ličnog života. Kakav neobičan osećaj!
    I ja sam ovu knjigu stavila na gomilu za nošenje na more, ali je u konačnom revidiranju kubikaže ipak ostala kod kuće.
    Sad nekako jedva čekam da je vidim tvojim očima. (Ja još uvek imam osećaj da kad na nekog mislim da tad knjigu koju čitam doživljavam na drugačiji način. Ne marim i ako svi kažu da to ne može biti istina. Niko ne zna kako je meni sa mnom, haha…)
    Pozdrav morski ⛵🐚☀️

    Sviđa se 1 person

Postavi komentar